2011. szeptember 30., péntek

Pre bonsai - Pinus mugo sekijoju

Már régóta tervbe vettem, hogy készítek egy sekijoju stílusú bonsait, de eddig valahogy sose került rá sor, ezidáig.
Az előző posztban említett törpefenyővel együtt vásároltam ezt a kis növényt 2010-ben. Átültettem egy nagyobb cserépbe és hagytam nőni.
Reménykedtem, hogy a nagyobb cserépben számos gyökeret fog ereszteni, amiből a kőre ültetésnél tudok válogatni. A kiszedés után már örültem, mert nem csak sok, de elég hosszú gyökérzet képződött a kis fán.





A nem kívánatos gyökereket eltávolítottam, ráhelyeztem a kőre, eligazítgattam a gyökereket a mélyedésekben, majd vékony dróttal a kőhöz erősítettem.




Beraktam egy hosszúkás cserépbe és feltöltöttem földel. A kiálló kőcsúcson lévő gyökerek hogy ne száradjanak el, szúnyoghálóból készítettem magasítást, amit szintén feltöltöttem földel.




A csúcsot és a jobboldali részt megmetszettem és drótoztam. A baloldalon még hagyom 2-3 évig nőni, hogy elérje a megfelelő hosszúságot.






Végezetül egy virtuális kép arról, hogy reményeim szerint, hogy fog kinézni a fa úgy 8-10 év múlva.


1 megjegyzés: